samedi 15 juin 2024

Statudoù ar gevredigezh SKRIV! Emglev ar Skrivagnerien Vrezhonek darbennet d'an 8 a viz Mezheven 2024 e Karaez

 

STATUTS de l’association SKRIV ! Emglev ar Skrivagnerien Vrezhonek.

 

ARTICLE PREMIER - NOM

Il est fondé entre les adhérents·tes aux présents statuts une association régie par la loi du 1er juillet 1901 et le décret du 16 août 1901, ayant pour titre : SKRIV ! Emglev ar Skrivagnerien Vrezhonek.

ARTICLE 2 - BUT OBJET

L'objet de cette association est d'être un espace d'échanges entre écrivain.es (présents ou en devenir) désirant oeuvrer au développement de la création en langue bretonne et de leur procurer un soutien dans leur pratique et dans la défense de leurs intérêts, et  également de promouvoir la connaissance de la littérature bretonne et  la pratique de la lecture et  de l'écriture littéraire auprès du public.

Le siège social est fixé à Ti ar Vro,  6 place des Droits de l’Homme, 29270 Carhaix-Plouguer. L’adresse de gestion est située chez Christian Le Bras demeurant à  17 Keranheroff 29690 La Feuillée. Il pourra être transféré par simple décision du conseil d'administration.

Article 4 - DUREE

La durée de l’association est illimitée.

ARTICLE 5 - COMPOSITION

L'association se compose de membres individuels (personnes physiques).

ARTICLE 6 - ADMISSION

Pour faire partie de l'association, il faut être présenté·e par un membre du conseil d'administration, qui statue, lors de chacune de ses réunions, sur les demandes d'admission.

ARTICLE 7 - MEMBRES – COTISATIONS

Sont membres les personnes qui sont à jour de leur cotisation annuelle.

Les montants des cotisations pour les membres sont fixés chaque année par l'assemblée générale.

ARTICLE 8. - RADIATIONS

La qualité de membre se perd par : a) La démission; b) Le décès; c) Le non paiement de la cotisation ; d) La radiation prononcée par le conseil d'administration pour motif grave, l'intéressé·e ayant été invité·e à fournir des explications devant le bureau.

ARTICLE 9. - AFFILIATION

La présente association peut adhérer à d’autres associations, unions ou regroupements par décision du conseil d’administration.

ARTICLE 10. - RESSOURCES

Les ressources de l'association comprennent : 1° Les cotisations des adhérents,  le montant des droits d'entrée aux manifestations organisées, des prestations effectuées; 2° Les subventions diverses; 3° Toutes les ressources autorisées par les lois et règlements en vigueur. (Par exemple, les dons, les abandons de défraiement pour déplacement...).

ARTICLE 11 - ASSEMBLEE GENERALE ORDINAIRE

L’assemblée générale ordinaire comprend tous les membres de l’association. Elle se réunit chaque année à une date fixée par le bureau de l'association. Une semaine au moins avant la date fixée, les membres de l'association sont convoqués par les soins du (de la) président·e ou du/de la secrétaire, par courrier postal ou électronique. L'ordre du jour figure sur les convocations.

Le (la) président·e, assisté·e des membres du conseil, préside l'assemblée et expose la situation morale ou l’activité de l'association. Le(la) trésorier ·ère rend compte de sa gestion et soumet les comptes annuels à l'approbation de l'assemblée.

L’assemblée générale fixe le montant des cotisations annuelles et du droit d’entrée à verser par les membres bienfaiteurs. Ne peuvent être abordés que les points inscrits à l'ordre du jour.

Les décisions sont prises à la majorité des voix des membres présents ou représentés (un pouvoir maximum par personne présente). Il est procédé, après épuisement de l'ordre du jour, au renouvellement des membres sortants du conseil d'administration.

Les délibérations sont prises à main levée, sauf sur demande expresse d'un.e adhérent·e. Les décisions des assemblées générales s’imposent à tous les membres, y compris absents ou représentés.

ARTICLE 12 - ASSEMBLEE GENERALE EXTRAORDINAIRE

Si besoin est, ou sur la demande  du conseil d’administration, le président peut convoquer une assemblée générale extraordinaire, composée par les  membres présents ou représentés (un pouvoir maximum par personne présente), suivant les modalités prévues aux présents statuts et uniquement pour modification des statuts ou la dissolution. Les modalités de composition, de convocation, et de délibération sont les mêmes que pour l’assemblée générale ordinaire.

Les délibérations sont prises à la majorité des membres présents.

ARTICLE 13 - CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'association est dirigée par un conseil d'administration de 3 à 9 membres, élus pour 3 années par l'assemblée générale. Les membres sont rééligibles.

Le conseil est renouvelé chaque année par tiers. La première et la deuxième année, les membres sortants sont désignés par tirage au sort.

En cas de vacances, le conseil pourvoit provisoirement au remplacement de ses membres. Il est procédé à leur remplacement définitif par l'assemblée générale suivante. Les pouvoirs des membres ainsi élus prennent fin à l'expiration du mandat des membres remplacés.

Le conseil d'administration se réunit au moins une fois tous les six mois, sur convocation du (de la) président·e, ou à la demande du quart de ses membres.

Les décisions sont prises à la majorité des membres présents (ou représentés). En cas de partage, la voix du (de la) président·e est prépondérante.

ARTICLE 14 – LE BUREAU

Le conseil d’administration  élit parmi ses membres un bureau composé du/de la  président.e, secrétaire et trésorier.e. Le bureau est chargé de la mise en œuvre des décisions du conseil d’administration  et de l'assemblée générale. 

 

ARTICLE 15- INDEMNITES

 

Toutes les fonctions, y compris celles des membres du conseil d’administration et du bureau, sont gratuites et bénévoles. Seuls les frais occasionnés par l’accomplissement de leur mandat peuvent être remboursés sur justificatifs. Le rapport financier présenté à l’assemblée générale ordinaire présente, par bénéficiaire, les remboursements de frais de mission, de déplacement ou de représentation.

ARTICLE - 16 - REGLEMENT INTERIEUR

Un règlement intérieur peut être établi par le conseil d'administration, qui le fait alors approuver par l'assemblée générale. Ce règlement éventuel est destiné à fixer les divers points non prévus par les présents statuts, notamment ceux qui ont trait à l'administration interne de l'association.

ARTICLE - 17 - DISSOLUTION

En cas de dissolution prononcée selon les modalités prévues à l’article 12, un ou plusieurs liquidateurs sont nommés, et l'actif net, s'il y a lieu, est dévolu à un organisme ayant un but non lucratif, conformément aux décisions de l’assemblée générale extraordinaire qui statue sur la dissolution. L’actif net ne peut être dévolu à un membre de l’association, même partiellement, sauf reprise d’un apport.


 


 Philippe Lannuzel, sécrétaire 

 Laurence Lavrand, présidente                                                                                                                 


vendredi 14 juin 2024

Rentañ-kont emvod meur diazezañ ar gevredigezh SKRIV ! Emglev ar Skrivagnerien vrezhonek, Karaez d'an 8 a viz Mezheven 2024


 

Bezant : Malo Bouessel du Bourg, Yvon Gourmelon, Philippe Lannuzel, Laurence Lavrand, Christian Le Bras, Paul Le Meur, Jean-Yves Mouton, Bernez Rouz.

Digarezet : Mich Beier, Sten Charbonneau, Loeiza an Duigoù, Yann-Fulub Dupuy, Laetitia Fitamant, Iwan ar Fur, Jorj Abherve Gwegen, Paskal Hervio, Erwan Hupel, Yann-Ber Kemener, Pierrette Kermoal.

D’an 8 a viz Mezheven, da 14 eur, eo bodet e Ti ar Vro Karaez emvod meur diazezerien ar gevredigezh evit sevel ar gevredigezh anvet :

SKRIV ! Emglev ar Skrivagnerien Vrezhonek

An emvod meur a laka Kristian Braz da brezidant an dalc’h ha Fulup Lannuzel da sekretour an dalc’h. Degas a ra da soñj ar prezidant roll an devezh :

·        Krouidigezh ar gevredigezh hervez lezenn 1901 (breud war ar statudoù, darbenn, ha dibab an atebeien)

·        Raktres Gwalarn 2025 , penaos e c'hellfe SKRIV! kemer perzh ennañ ?

1- Statudoù ha krouidigezh ar gevredigezh

E berr gomzoù e tegas da soñj ar prezidant abegoù krouidigezh ar gevredigezh ha rentañ a ra kont eus raktres ar statudoù. Ur breud a sav neuze etre ar berzhidi war ar c’hrafoù-se. Ar c’hemmoù-mañ a zo degaset d’ar raktres diskouezet e-pad an emvod :

Mellad 2 : ouzhpennañ « et également, de promouvoir la connaissance de la littérature bretonne et la pratique de la lecture et de l'écriture littéraire auprès du public ».

Ouzhpennañ ar sez : « Ti ar Vro, 6 place des Droits de l’Homme, 29270 Carhaix-Plouguer », ha « L’adresse de gestion est située chez Christian Le Bras demeurant à 17 Keranheroff 29690 La Feuillée. »

Mellad 7 : lemel an termen « actifs ».

Mellad 10 : lakaat e 1) « Les cotisations des adhérents » ha lemel « et des cotisations » e dibenn ar frazenn.

Mellad 11 : ouzhpennañ goude « Les décisions sont prises à la majorité des voix des membres présents ou représentés » : « (un pouvoir maximum par personne présente) ».

Mellad 12 : lemel « « de la moitié plus un des membres de l’association » et lakaat en e lec’h « du conseil d’administration ». Ouzhpennañ goude extraordinaire : « composée par les membres présents ou représentés (un pouvoir maximum par personne présente) ». Lemel « ou pour des actes portant sur des immeubles. »

Mellad 13 : e-lec’h « X à Y » lakaat « 3 à 9 membres ».

Mellad 14 : lakaat en e lec’h : « Le conseil d’administration élit parmi ses membres un bureau composé du/de la président.e, secrétaire et trésorier.e. Le bureau est chargé de la mise en œuvre des décisions du CA et de l'AG. »

Mellad 18 : skarzhañ.

Goude ar breud-se ez eo degemeret ar statudoù a-unvouezh.

Divizet eo a-unvouezh krouidigezh ar gevredigezh anvet : SKRIV ! Emglev ar Skrivagnerien Vrezhonek. Ar sez anezhi a zo lakaet e Ti ar Vro, 6 plasenn Gwirioù an den, 29270 Karaez ; ar chomlec’h merañ a zo Kristian Braz, 17 keranheroff 29690, Ar Fouilhez.

Prezidant an dalc’h a c’houlenn piv a venn mont da izili ar c’huzul-merañ. Degas a ra da soñj e c’hoarvez hemañ eus 3 da 9 ezel, hervez mellad 13 ar statudoù. An holl dud vezant a zo anvet evel izili ar c’huzul-merañ a-unvouezh, nemet Yvon Gourmelon ha na c’hoanta ket kemer perzh ennañ, bezet :

Malo Bouessel du Bourg

Philippe Lannuzel

Laurence Lavrand

Christian Le Bras

Paul Le Meur

Jean-Yves Mouton

Bernez Rouz

Meneget ez eus e chom daou blas da gemer c’hoazh pa c’hell bezañ 9 den er c’huzul-merañ.


Neuze e pleder gant dilenn ar burev. Goude bezañ graet tro an daoliad ez eo anvet a-unvouezh :

Prezidantez : Laurence Lavrand

Teñzorier : Kristian Braz

Sekretour : Fulup Lannuzel


Kerkent ha ma vo diskleriet ar gevredigezh er prefeti (L. Lavrand a zo e karg eus ar gasadenn diwar an teuliad aozet gant F. Lannuzel) e vo krouet ur gont vank war anv ar gevredigezh. K. Braz, teñzorier eo a zo lakaet da atebeg war se. Dastumet ez eus bet diouzhtu 70 € da voueta ar c’hef.


Un eskemm a zo ivez war an blog. Traoù a chom da wellaat c’hoazh a-zivout ar mont en-dro. Ar pal eo krouiñ ur gwir lec’hienn. Ur galv a vo graet d’an holl evit sikour da sevel unan a-zoare.


A-hend-all e veneg Y. Gourmelon e vez roet da bep skrivagner gant an embanner un nebeud skouerennoù evit netra. Ar re-se, pe ul lodenn anezho, a c’hellfe bezañ roet d’ar gevredigezh evit sevel un doare « levraoueg ». Ur mennozh all a vefe derc’hel ur stand en anv SKRIV! e saloñs Karaez, digarez da vezañ anavezet ha dreist-holl da werzhañ al levrioù-se ha dastum arc’hant da lakaat er c’hef. Kinniget ez eus ez afe L. Lavrand e darempred gant Charly Grall evit se.

 

2- Raktres Gwalarn 2025

B. Rouz a ra un diverrañ eus an obererezh lusket diwar an dafar dastumet en-dro da zielloù Youenn Drezen. Aozet e vo un darvoud a-zivout Gwalarn da-geñver kant vloaz krouidigezh ar gelaouenn e 1925. Un diskouezadeg a vo e miz Meurzh 2025 gant levraoueg Kemper, ha « rakstalioù » gant danvez Gwalarn (dielloù diseurt, skeudennoù, traezoù, skridoù…) a vo lakaet da dreiñ e Tiez ar Vro e Breizh. Ar pezh a glasker ober eo diskouez an traoù war un ton bras, ha neket traouigoù evel ma’z eo bet graet evit Ar Seiz Breur. Pouezañ a ra war an ezhomm da dennañ kentel eus Gwalarn, ha neket hepken da lidañ an tremened. Alese ar ret ma’z eo brudañ « dazont » al lennegezh vrezhonek. Setu perak e vez anvet Spered Gwalarn 2025. Anat eo neuze en deus SKRIV ! ur roll da c’hoari aze.

Roet eo ar gomz d’an dud da reiñ o ali war ar c’hinnig-se.

K. Braz a ra anv eus an enrolladennoù radio bet graet gantañ diwar skridoù Hemon hag Abeozen, hag a c’hellfe bezañ implijet da-geñver an darvoud-se. Kinnig a ra ma ve aozet un seurt « kevezadeg » evit treiñ e brezhoneg Manifesto Gwalarn skrivet e galleg. Menegiñ a ra ivez ur genskrivadeg danevelloù doare Gwalarn hag un torkad danevelloù a ve troet e galleg.

Diwar se e sav ur c’hendiviz founnus etre ar berzhidi. F. Lannuzel a veneg un danevell verr skouerius gant Roparz Hemon, « An toueller », tennet eus Kleier eured ; K. Braz, war un ton hiroc’h, « An alouber » ; Y. Gourmelon, « Plad-nij Marijan », « Ar c’harr-nezañ », e-barzh Ho kervel a rin en noz. Unan bennak a verk avat e ve gwelloc’h kaout un torkad liesseurtoc’h gant holl skrivagnerien Gwalarn (Abeozen, Jakez Riou, Meavenn…).

Hervez K. Braz, a zo bet e festival ar Gouelan Masklet e Penmarc’h nevez ‘zo, ez eus ur goulenn evit skridoù diyezhek a-berzh lod lennerien (deskerien, tud en oad diaes ganto al lenn brezhonek…). An dalc’h eo termenañ piv a embannfe ar skridoù-se ? An Alarc’h pe Ar Falz ? F. Lannuzel a lavar ez eus bet unan gant Al Liamm (Danevelloù divyezhek, 2002, 272p.). Mat e ve gouzout ha berzh he deus graet an arnodadenn-se.

E-touez ar berzhidi ez eo prest Malo, Laurence, Bernez, Kristian, Yvon da gemer perzh er raktres-se. Mat e ve goulenn ivez ha ne ve ket deuriet Pierrette gant ar raktres-se. A-fet gwirioù ne seblant ket e savfe kudenn, met dav e vo mont e darempred gant ar gevredigezh Eñvor Roparz Hemon evelato.

Tremen a reer neuze d’an eil raktres, an torkad danevelloù doare Gwalarn. Hervez F. Lannuzel e ve dedennus sevel danevelloù « melezour » d’ar pezh a oa bet skrivet neuze. Da skouer, e « Kleier eured », e kaver un deskriv teñval a-walc’h eus tud ha traoù Brest ; perak ne vefe graet ivez un dra peuzheñvel met diwar-bouez ar vuhez a vremañ ? Reoù all a gav gwelloc’h e ve digoroc’h ar sell : kement tra a vo mat gant ma vo ul liamm bennak gant ur skrid gwalarnek. Menegiñ a ra Y. Gourmelon ul luadenn a welfe a-walc’h diwar Itron Varia Garmez : Paol Tirili o kejañ gant Raskolnikov deuet da vreizh goude Dispac’h Rusia… Goude ar breud ez eus divizet mont diouzh ur sell ledan gant ul liammig ouzh Gwalarn memes tra. Ur rakskrid hollek a c’hello bezañ savet evit kinnig an torkad-se.

Ar pal eo embann an torkadoù-se, anezho div antologiezhoù, a-benn saloñs Karaez 2025. Goulennet e vo d’an holl izili ober kinnigoù, ha kas anezho da F. Lannuzel a greizenno anezho. An dibab diwezhañ a vezo graet gant ar c’huzul-merañ.

Goulenn a ra B. Rouz ha lezet e vo ur plas d’ar varzhoniezh. Bez’ ez eus bet graet traoù c’hoazh gant P. Kermoal da skouer.  Soñjal a reer e barzhonegoù hir evel « Pirc’hirin ar mor », pe « Nozvezh Arkuz e beg an enezenn », pe traoù all. Ret eo sachañ evezh an-unan n’eo ket an treiñ barzhonegoù un dra gwall aes.

Erfin e veneg B. Rouz ar filmoù a c’hello bezañ diskouezet da-geñver saloñs Karaez 2025 : Al Laer Avel, Embanner al Ludu, poltredoù skrivagnerien evel Roparz Hemon  pe Youenn Drezen. Evel ma weler ez eo un darvoud bras a-zivout Gwalarn, peadra da reiñ c’hoant d’ar re youanank da gas pelloc’h an erv.

Evit diverrañ setu ar c’hinnigoù a zo bet graet hiziv evit  Spered Gwalarn 2025 :

·         Kevezadeg treiñ e galleg Manifesto Gwalarn

·         Antologiezh divyezhek danevelloù Gwalarn

·         Antologiezh danevelloù brezhonek diwar spered Gwalarn

·         Enrolladennoù oberoù ‘zo eus Gwalarn

Divizet ez eus bet ivez aozañ un emvod eus ar c’huzul-merañ d’ar Sadorn 28 a viz Gwengolo 2024 da 14 eur dre vizio, hag un emvod meur da-geñver saloñs Karaez d’ar 26/27 a viz Here 2024.

 

D’an 12 06 2024, ar sekretour : Fulup Lannuzel